От маргинала за (българските) медии

За щастие, напоследък обект на българските (и световните) медии станаха самите медии – поглед към себе си и към собственото чистилище, което е нужно да се интелектуализира, за да го запомни историята.

Говори се, че световната икономическа криза, освен че съкрати журналисти, е деморализирала допълнително средствата за масова информация, които често не са средства, нито за каквато и да е информация, още по-малко – посредници (достатъчно е да се отгърне втора порностраница на някои големи български информатори). Може ли обаче нещо вече покварено да стане още пό?

News of the World, чийто последен брой изглежда ще включва благотворителни реклами (!), показа още веднъж, че медиата има за цел да посредничи към хляб и зрелища. Внимание трябва да се обърне на строгото отграничение, което британските политици си направиха от изданието, след като допреди минута със сигурност са си сътрудничили толкова добре с него (като цяло трябва да се сложи край на сурдинката, която споделят журналисти и политици на чаша вино, за да има журналистика).

Не чета вестници и рядко гледам телевизия. Любопитно ми е обаче какъв отзвук има в българските медии, освен интересното интервю със Светла Петрова на http://www.bivol.bg/grama-svetla-petrova.html (най-после някой да го каже!), грамата на WikiLeaks и дали на нея ú е отделено време в най-гледаното време на най-популярните телевизии?

Последните, по мое наблюдение, имат сгрешени приоритети и подхождат тенденциозно към информацията. Всъщност самото действие на подбиране на парчета от ежедневния безумен информационен поток вече е проява на тенденциозност. (Вечно ще помня как климатичната обстановка в Америка отложи новината за президентските избори в Украйна от вечерна новинарска емисия.)

Освен неудобните въпроси, изключително важно е какво няма да се попита и да се отговори изобщо. Може би това е дори по-ценно мерило за качеството на журналистиката?

Друг проблем, на който някой си позволи да обърне внимание в последните няколко дни, може да бъде открит тук. Пак ми се струва, че PR специалистите по принцип трябва да бъдат вражески лагер.

Реклами

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s


%d блогъра харесват това: